Olej do silników dwusuwowych
Olej do silników dwusuwowych
Rola oleju w silniku dwusuwowym jest kluczowa, ponieważ w odróżnieniu od silników czterosuwowych, układ smarowania w „dwutaktach” nie jest osobny – olej trafia bezpośrednio do komory spalania wraz z paliwem. Poniżej najważniejsze aspekty i zalety stosowania półsyntetycznego, niskodymowego oleju w mocno obciążonych silnikach dwusuwowych:
Smarowanie i ochrona przed zużyciem
Ochrona przed tarciem
Olej tworzy film smarny na ściankach cylindra, powierzchniach łożysk wału korbowego, korbowodów i innych elementach ruchomych. Zapobiega to bezpośredniemu kontaktowi metalu z metalem, znacznie wydłużając żywotność podzespołów.
Zmniejszenie ryzyka zatarcia
W silnikach dwusuwowych, w których wysokie obroty i temperatura szybko rosną, brak skutecznego smarowania może prowadzić do zatarcia tłoka czy łożysk. Odpowiedni olej minimalizuje to ryzyko.
Niskie zadymienie spalin
Mniejsza emisja zanieczyszczeń
Niskodymowe oleje spalają się czyściej, co wpływa na ograniczenie dymu i zapachu spalin. Jest to istotne zwłaszcza w maszynach używanych w pobliżu ludzi (np. w ogrodach, sadach) lub w lesie, gdzie dym może ograniczać widoczność operatora i pogarszać warunki pracy.
Komfort użytkowania
Mniejsza ilość spalin o nieprzyjemnym zapachu przekłada się na wyższy komfort pracy dla operatora i osób w otoczeniu.
Półsyntetyczna baza olejowa
Lepsze właściwości smarne i termiczne
Półsyntetyczne oleje łączą w sobie cechy klasycznych (mineralnych) i w pełni syntetycznych baz olejowych – zapewniają skuteczne smarowanie przy wysokich obciążeniach, a zarazem są bardziej przystępne cenowo niż oleje w pełni syntetyczne.
Stabilność w wysokich temperaturach
Dzięki dodatkom syntetycznym i wysokiej jakości dodatkom uszlachetniającym, półsyntetyczne oleje utrzymują właściwą lepkość w szerokim zakresie temperatur i dłużej zachowują swoje parametry.
Czystość silnika i ograniczenie osadów
Minimalizacja nagaru
Dobrze dobrany olej o niskiej zawartości popiołu i dobrej zdolności spalania ogranicza powstawanie zanieczyszczeń w komorze spalania, na ściankach tłoka i w układzie wydechowym.
Dłuższa żywotność podzespołów
Mniej osadów = mniej awarii związanych z zapychaniem się wydechu, uszkodzeniami pierścieni tłokowych czy spadkiem wydajności silnika.
Zastosowanie w mocno wysilonych silnikach dwusuwowych
Praca w wysokich obrotach i temperaturach
Maszyny leśne (np. pilarki, wykaszarki spalinowe) czy motorowery często pracują przy dużych obrotach i pod wysokim obciążeniem. Półsyntetyczny, niskodymowy olej zapewnia odpowiednią warstwę smarną nawet w ekstremalnych warunkach.
Zachowanie osiągów silnika
Utrzymanie dobrego smarowania i czystego układu wydechowego pomaga zachować moc oraz moment obrotowy, co przekłada się na szybką i efektywną pracę.
Półsyntetyczny, niskodymowy olej do silników dwusuwowych to optymalny wybór w przypadku maszyn pracujących w trudnych warunkach (wysokie obroty, duże obciążenia). Zapewnia:
-
Skuteczne smarowanie i ochronę silnika,
-
Ograniczoną emisję dymu i przyjemniejszą eksploatację,
-
Dłuższą żywotność podzespołów dzięki mniejszej ilości osadów,
-
Stabilne właściwości smarne w szerokim zakresie temperatur.
Dzięki temu praca urządzeniami dwusuwowymi staje się efektywniejsza, bardziej ekologiczna i tańsza w dłuższej perspektywie. W ofercie ABS Serwis znajduje się półsyntetyczny olej do silnika dwusuwowego koloru czerwonego firmy Vegatol o nazwie 2T V-Timber 2T TS Plus Red
V-Timber 2T TS Plus -półsyntetyczny, niskodymny olej do silników dwusuwowych, również
mocno wysilonych. Skład oleju został dodatkowo zwiększony poprzez zastosowanie nisko popiołowych dodatków opracowanych specjalnie do silników dwusuwowych, aby poprawić moc smarowania, zmniejszyć zużycie paliwa , osadzanie się i tworzenie nagaru w pierścieniach tłokowych, a także zabezpieczyć elementy silnika przed korozją. Przeznaczony do stosowania w samochodach, motocyklach, skuterach, motorowerach, piłach łańcuchowych, kosiarkach i innym sprzęcie z silnikami dwusuwowymi.
Zalecane dozowanie 2% do paliwa (1:50), jeżeli producent silnika nie zaleci inaczej.
Spełnia wymagania: JASO FD, ISO EGD, API TC.
Dane techniczne
Norma |
Treść |
Wynik |
DIN ISO 2049 |
Kolor |
Czerwony |
DIN 51 562 |
Lepkość/100°C / |
10 mm²/s |
DIN 51 757 |
Gęstość/15°C |
871 kg/m³ |
DIN 2909 |
Temperatura zapłonu |
156 °C |
ASTM D 97 |
Temperatura płynięcia |
-45 °C |
Właściwości
Olej do silników dwusuwowych 2T V-Timber 2T TS Plus Red został zaprojektowany do smarowania szybkoobrotowych dwusuwowych silników chłodzonych powietrzem lub wodą o wysokiej mocy. Olej jest odpowiedni do układów smarowania mieszankowego .Vegatol 2T TS Plus Red można stosować do silników dwusuwowych motocykli, motorowerów, skuterów śnieżnych, pił łańcuchowych, łodzi, rowerów itp. Syntetyczna baza olejowa zapewnia doskonałe smarowanie, czystość układu oraz niski poziom zadymienia., Olej jest zabarwiony na czerwono , dzięki czemu można sprawdzić, czy mieszanka paliwowa zawiera dodatek olejowy.