Jak smarować amortyzatory w rowerze

Jak smarować amortyzatory w rowerze



Jak smarować amortyzatory w rowerze -znaczenie smarowania amortyzatorów rowerowych

Amortyzatory w rowerach szczególnie górskich są narażone na intensywne obciążenia i trudne warunki eksploatacyjne. Regularne smarowanie jest niezbędne dla:

Redukcji tarcia: Odpowiednie smarowanie minimalizuje tarcie między ruchomymi częściami amortyzatora, co przekłada się na płynniejszą pracę i lepszą kontrolę nad rowerem.

Ochrony przed zużyciem: Smar tworzy warstwę ochronną, która chroni komponenty przed przedwczesnym zużyciem i uszkodzeniami mechanicznymi.

Zapobiegania korozji: Dzięki właściwościom hydrofobowym, smar zabezpiecza metalowe elementy przed działaniem wilgoci i korozji.

Na rynku serwisów amortyzatorów rowerowych występuje wiele smarów ,które dedykowane są serwisom rowerowym. W ostatnich latach najlepsze opinie ,ze względu na stosunek ceny do jakości zbiera smar firmy EVIL Lubricants pod nazwą FORK.

Smar EVIL FORK Grease odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu optymalnej pracy amortyzatorów rowerowych oraz innych komponentów roweru. Jego zaawansowana formuła, oparta na bazie silikonu modyfikowanego mydłem litowym, zapewnia doskonałe właściwości smarne i ochronne dla elementów metalowych, gumowych oraz plastikowych

Właściwości smaru EVIL FORK Grease

Smar FORK Grease wyróżnia się następującymi cechami:

Uniwersalność: Formuła oparta na bazie silikonu modyfikowanego mydłem litowym sprawia, że smar jest kompatybilny z różnymi materiałami, takimi jak metal, guma czy tworzywa sztuczne. Dzięki temu może być stosowany w różnych typach amortyzatorów oraz innych komponentach rowerowych.

Odporność na warunki atmosferyczne: Smar charakteryzuje się wysoką odpornością na utlenianie, wilgoć oraz skrajne temperatury (od -60°C do 200°C), co zapewnia niezawodność w różnych warunkach pogodowych.

Doskonałe właściwości smarne: Dzięki odpowiedniej konsystencji (klasa NLGI 2) i penetracji (265 mm/10), smar skutecznie redukuje tarcie i zapewnia płynną pracę amortyzatorów.

Zastosowanie smaru FORK Grease

Oprócz smarowania amortyzatorów, FORK Grease znajduje zastosowanie w konserwacji innych elementów roweru:

Uszczelki i oringi: Smarowanie tych elementów zapobiega ich wysychaniu, pękaniu oraz utracie elastyczności, co przedłuża ich żywotność.

Łożyska: Regularne smarowanie łożysk kół czy pedałów zapewnia ich płynną pracę i minimalizuje opory toczenia.

Gwinty i połączenia śrubowe: Aplikacja smaru na gwinty zapobiega ich zapiekaniu oraz ułatwia późniejszy demontaż.

Porównanie z innymi smarami

Na rynku dostępne są różne smary dedykowane do konserwacji rowerów. Warto zwrócić uwagę na kilka aspektów wyróżniających FORK Grease:

Kompatybilność materiałowa: Niektóre smary mogą negatywnie wpływać na elementy gumowe czy plastikowe. FORK Grease, dzięki swojej formule, jest bezpieczny dla wszystkich materiałów stosowanych w rowerach.

Odporność na wymywanie: W przeciwieństwie do niektórych smarów, FORK Grease charakteryzuje się wysoką odpornością na wymywanie przez wodę, co jest kluczowe podczas jazdy w deszczu czy błotnistych warunkach.

Stabilność termiczna: Dzięki szerokiemu zakresowi temperatur pracy, smar zachowuje swoje właściwości zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach, co zapewnia niezawodność w różnych warunkach klimatycznych.

Regularne stosowanie smaru FORK Grease jest kluczowe dla utrzymania optymalnej pracy amortyzatorów oraz innych komponentów roweru. Jego zaawansowana formuła zapewnia doskonałe właściwości smarne, ochronne oraz kompatybilność z różnymi materiałami, co przekłada się na dłuższą żywotność i niezawodność poszczególnych elementów roweru. Inwestując w wysokiej jakości smar, dbasz o komfort i bezpieczeństwo podczas każdej jazdy.

Pełne dane techniczne przestawia tabela poniżej:

Norma

Treść

Jednostka

Wynik

CTM0176

Kolor

fioletowy

skład: baza silikonowa fenylometylowa, mydło litowe, dodatki smarne i przyczepne i antykorozyjne.

Temperatura pracy w °C

-60 do+200

DIN 51 818

Konsystencja NLGI

2

ISO 2137

Penetracja po ugniataniu

mm/10

265

ISO 2811

Gęstość w 20 °C

g/ml

0,99

ISO 2176

Temperatura kroplenia

°C

226

DIN 51 350 pkt.4

Test 4 kulowy. Obciążenie do zespawania

N

1200

FEd STD 791

Wydzielanie oleju – bleed, (24 h, 150 ° C)

%

0.99

DIN 51817

Oddzielanie oleju test standardowy

%

1,6

dostępne opakowanie:  10ml, 30ml, 100ml, 1kg,

Trwałość i magazynowanie: przy przechowywaniu w temperaturze poniżej 30 °C smar ma trwałość 60 miesięcy od data produkcji.

Ceny i możliwość zakupu znajdziesz tutaj KUP TERAZ

.