Jak smarować amortyzatory w rowerze
Jak smarować amortyzatory w rowerze -znaczenie smarowania amortyzatorów rowerowych
Amortyzatory w rowerach szczególnie górskich są narażone na intensywne obciążenia i trudne warunki eksploatacyjne. Regularne smarowanie jest niezbędne dla:
Redukcji tarcia: Odpowiednie smarowanie minimalizuje tarcie między ruchomymi częściami amortyzatora, co przekłada się na płynniejszą pracę i lepszą kontrolę nad rowerem.
Ochrony przed zużyciem: Smar tworzy warstwę ochronną, która chroni komponenty przed przedwczesnym zużyciem i uszkodzeniami mechanicznymi.
Zapobiegania korozji: Dzięki właściwościom hydrofobowym, smar zabezpiecza metalowe elementy przed działaniem wilgoci i korozji.
Na rynku serwisów amortyzatorów rowerowych występuje wiele smarów ,które dedykowane są serwisom rowerowym. W ostatnich latach najlepsze opinie ,ze względu na stosunek ceny do jakości zbiera smar firmy EVIL Lubricants pod nazwą FORK.
Smar EVIL FORK Grease odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu optymalnej pracy amortyzatorów rowerowych oraz innych komponentów roweru. Jego zaawansowana formuła, oparta na bazie silikonu modyfikowanego mydłem litowym, zapewnia doskonałe właściwości smarne i ochronne dla elementów metalowych, gumowych oraz plastikowych
Właściwości smaru EVIL FORK Grease
Smar FORK Grease wyróżnia się następującymi cechami:
Uniwersalność: Formuła oparta na bazie silikonu modyfikowanego mydłem litowym sprawia, że smar jest kompatybilny z różnymi materiałami, takimi jak metal, guma czy tworzywa sztuczne. Dzięki temu może być stosowany w różnych typach amortyzatorów oraz innych komponentach rowerowych.
Odporność na warunki atmosferyczne: Smar charakteryzuje się wysoką odpornością na utlenianie, wilgoć oraz skrajne temperatury (od -60°C do 200°C), co zapewnia niezawodność w różnych warunkach pogodowych.
Doskonałe właściwości smarne: Dzięki odpowiedniej konsystencji (klasa NLGI 2) i penetracji (265 mm/10), smar skutecznie redukuje tarcie i zapewnia płynną pracę amortyzatorów.
Zastosowanie smaru FORK Grease
Oprócz smarowania amortyzatorów, FORK Grease znajduje zastosowanie w konserwacji innych elementów roweru:
Uszczelki i oringi: Smarowanie tych elementów zapobiega ich wysychaniu, pękaniu oraz utracie elastyczności, co przedłuża ich żywotność.
Łożyska: Regularne smarowanie łożysk kół czy pedałów zapewnia ich płynną pracę i minimalizuje opory toczenia.
Gwinty i połączenia śrubowe: Aplikacja smaru na gwinty zapobiega ich zapiekaniu oraz ułatwia późniejszy demontaż.
Porównanie z innymi smarami
Na rynku dostępne są różne smary dedykowane do konserwacji rowerów. Warto zwrócić uwagę na kilka aspektów wyróżniających FORK Grease:
Kompatybilność materiałowa: Niektóre smary mogą negatywnie wpływać na elementy gumowe czy plastikowe. FORK Grease, dzięki swojej formule, jest bezpieczny dla wszystkich materiałów stosowanych w rowerach.
Odporność na wymywanie: W przeciwieństwie do niektórych smarów, FORK Grease charakteryzuje się wysoką odpornością na wymywanie przez wodę, co jest kluczowe podczas jazdy w deszczu czy błotnistych warunkach.
Stabilność termiczna: Dzięki szerokiemu zakresowi temperatur pracy, smar zachowuje swoje właściwości zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach, co zapewnia niezawodność w różnych warunkach klimatycznych.
Regularne stosowanie smaru FORK Grease jest kluczowe dla utrzymania optymalnej pracy amortyzatorów oraz innych komponentów roweru. Jego zaawansowana formuła zapewnia doskonałe właściwości smarne, ochronne oraz kompatybilność z różnymi materiałami, co przekłada się na dłuższą żywotność i niezawodność poszczególnych elementów roweru. Inwestując w wysokiej jakości smar, dbasz o komfort i bezpieczeństwo podczas każdej jazdy.
Pełne dane techniczne przestawia tabela poniżej:
Norma |
Treść |
Jednostka |
Wynik |
CTM0176 |
Kolor |
fioletowy |
|
skład: baza silikonowa fenylometylowa, mydło litowe, dodatki smarne i przyczepne i antykorozyjne. |
|||
Temperatura pracy w °C |
-60 do+200 |
||
DIN 51 818 |
Konsystencja NLGI |
2 |
|
ISO 2137 |
Penetracja po ugniataniu |
mm/10 |
265 |
ISO 2811 |
Gęstość w 20 °C |
g/ml |
0,99 |
ISO 2176 |
Temperatura kroplenia |
°C |
226 |
DIN 51 350 pkt.4 |
Test 4 kulowy. Obciążenie do zespawania |
N |
1200 |
FEd STD 791 |
Wydzielanie oleju – bleed, (24 h, 150 ° C) |
% |
0.99 |
DIN 51817 |
Oddzielanie oleju test standardowy |
% |
1,6 |
dostępne opakowanie: 10ml, 30ml, 100ml, 1kg,
Trwałość i magazynowanie: przy przechowywaniu w temperaturze poniżej 30 °C smar ma trwałość 60 miesięcy od data produkcji.
Ceny i możliwość zakupu znajdziesz tutaj KUP TERAZ
.