Smar litowo wapniowy
Smar litowo wapniowy łączy zalety zarówno smarów litowych, jak i wapniowych, co czyni go wszechstronnym i odpornym na trudne warunki pracy. Poniżej główne zalety smarów mineralnych o konstrukcji zagęszczacza litowo-wapiennego:
1. Doskonała odporność na wodę
- Smary wapniowe są znane ze swojej wysokiej odporności na wodę, co sprawia, że smary litowo-wapniowe przenoszą tę cechę smarów wapniowych na konstrukcję zmieszaną i dobrze chronią elementy przed wymywaniem i korozją
- Idealne do zastosowań w warunkach wysokiej wilgotności, np. w przemyśle morskim, budowlanym i rolniczym lub leśnym.
2. Dobra stabilność mechaniczna
- Smary litowe wykazują świetną stabilność strukturalną, co oznacza, że smar nie rozwarstwia się ani nie zmienia konsystencji pod wpływem obciążeń mechanicznych
- Zapewnia długą żywotność w łożyskach i innych elementach pracujących pod obciążeniem.
3. Wysoka odporność na temperatury
- Smary litowe są bardziej odporne na temperaturę niż wapniowe, co sprawia, że mieszane smary litowo-wapniowe mogą pracować w szerokim zakresie temperatur (zwykle od -30°C do +130°C)
- Nadają się do zastosowań w warunkach wysokich temperatur, gdzie klasyczne smary wapniowe mogłyby tracić swoje właściwości.
4. Dobra ochrona przed korozją i utlenianiem
- Ponieważ smary litowo-wapienne zawierają jak większość smarów dodatki antykorozyjne i antyutleniające, dzięki czemu dobrze chronią metalowe powierzchnie przed rdzą i degradacją w trudnych warunkach atmosferycznych.
5. Właściwości przeciwzużyciowe i EP (Extreme Pressure)
- Smary zawierające lit i wapń często zawierają dodatki EP, które zapewniają dobrą ochronę elementów narażonych na wysokie naciski i tarcie.
- Idealne do łożysk tocznych i ślizgowych, pracujących w trudnych warunkach.
6. Uniwersalność zastosowań
- Znajdują zastosowanie w motoryzacji, przemyśle ciężkim, budownictwie, górnictwie oraz rolnictwie.
- Nadają się do smarowania łożysk, przegubów, prowadnic, przekładni i innych elementów mechanicznych.
7. Dobra pompowalność w systemach centralnego smarowania
- Smary litowo-wapniowe charakteryzują się dobrą zdolnością do przepływu, co sprawia, że są kompatybilne z systemami automatycznego smarowania.
Smary litowo-wapniowe są doskonałym wyborem w przypadku aplikacji wymagających odporności na wodę, stabilności mechanicznej, ochrony przed korozją i pracy w szerokim zakresie temperatur. Ich wszechstronność sprawia, że są stosowane w wielu gałęziach przemysłu, zapewniając długą żywotność smarowanych elementów.
Jednym z popularniejszych na rynku w ostatnim czasie smarów o konstrukcji litowo-wapiennej Vegatol VPRO HDX2. Jest to smar o najwyższej wydajności na bazie oleju mineralnego o wysokim wskaźniku lepkości i mieszanki zagęszczacza mydła litowo-wapniowego i zawiera dodatki o ekstremalnym ciśnieniu, przeciwutleniające, przeciw zużyciowe, antykorozyjne i adhezyjne. Zawiera również substancje stałe, aby zapewnić odporność na obciążenia. Vegatol HDX 2 jest zalecany do smarowania obciążonych łożysk o dużej wytrzymałości pracujących w wilgotnych i nieprzyjaznych warunkach. Są dobrze przystosowane do stosowania w zastosowaniach poza drogami publicznymi, a także do smarowania siódmych kół.
Cechy szczególne:
• dobra stabilność utleniania i mechaniczna
• skuteczne działanie inhibitorów korozji,
• do warunków obciążenia udarowego
• działanie ekstremalnego ciśnienia
• dobra przetłaczalność, nawet w niskich temperaturach.
SMAR Vegatol HDX2 jest polecany do zastosowania w przemyśle oraz motoryzacji, szczególnie przy smarowaniu wysokoobciążonych łożysk i węzłów tarcia , gdzie zalecane są smary o wysokiej lepkości oleju bazowego z dodatkami EP.
Podstawowe parametry
Norma |
Nazwa |
Jednostka |
Wynik |
Nazwa firmowa produktu : Vegatol VPRO HDX2 |
|||
Kolor |
Szaro-czarny |
||
Baza olejowa |
Mineralna |
||
Zagęszczacz |
Litowo -wapniowy |
||
ASTM D 217 |
Konsystencja NLGI |
2 |
|
DIN ISO 2137 |
Penetracja po ugniataniu w temp. 25 °C |
295 |
|
DIN ISO 2176, IP 396 |
Temperatura kroplenia |
°C |
>= 175 |
ASTM D 7152 |
Lepkość oleju bazowego przy 40°C |
cSt |
220 |
ASTM D 7152 |
Lepkość oleju bazowego przy 100°C |
cSt |
18 |
DIN 51350-4 |
Obciążenie zespawania test 4-ro kulowy |
N |
3100 |
Temperatura pracy |
°C |
- 30 °C +120°/130 |
|
Normy i atesty |
DIN 51502: Smar KPF2K-20 |
||
Opakowanie Vegatol VPRO HDX2 kartusz |
420ml |
||
Vegatol VPRO HDX2 Wkręcany kartusz z gwintem M10x1 |
500g Reiner |
||
Opakowanie Vegatol VPRO HDX2 |
18kg beczka |
||
Opakowanie Vegatol VPRO HDX2 |
50kg beczka |
||
Opakowanie Vegatol VPRO HDX2 |
180kg beczka |
Produkty o podobnym składzie lub zastosowaniu
Total Multis EP 2, GELSA LICA, LITKEN GMV, Shell Gadus S2 V220AC 2, Molykote Longterm W2, Mobil Mobilux EP 2, Fuchs Renolit EP 2